4 de jul. 2008

ALIMENTACIO GRUP SANGUINI O

Com que la meva amiga Angeles m'ho ha demanat us detallo l'alimentació del grup sanguini O.

Punts forts del grup sanguini O

• Tub digestiu resistent

• Fort sistema immunològic

• Defenses naturals contra els infeccions.

• Sistema concebut per al metabolisme eficient i la preservació dels nutrients.

Punts dèbils del grup sanguini O

• Intolerant als noves condicions ambientals i alimentaries.

• El seu sistema immunològic pot ésser massa actiu i atacar-se a ell mateix.

• Tendència al hipotiroïdisme.

Riscs mèdics per els del grup sanguini O

• Problemes de coagulació de la sang.

• Artritis i afeccions inflamatòries.

• Baixa producció de la glàndula tiroides.

• Úlceres.

• Al·lèrgies.

Dieta aconsellable per al grup sanguini O

• Rica en proteïna animal (carn i peix).

• Fruites i verdures.

• Els llegums i els cereals, en general, no li són molt propicis. Aliments per a perdre pes els del grup sanguini O

• Evitar: blat, blat de moro i llentilles, que li alenteixen el metabolisme, mongetes, repollo i coliflor que inhibeixen la producció d’hormona tiroides.

• Ideal: algues marines, amb alt contingut d’iode que augmenta la producció de l’hormona tiroides, carn vermella, espinacs i bròcoli, que afavoreixen el seu metabolisme.

Nutrients més eficaços per a aquest del grup sanguini O

• Vitamina B: accelera els seus processos metabòlics. Aliments que la contenen: fruits secs, carn, fruita i peix.

• Vitamina K: que ajuda a la coagulació de la sang en hemorràgies. Aliments que la contenen: verdures de fulla, fetge i especialment les llavors d’alfals.

• Iode: per a produir augment de l’hormona tiroïdal ja que sol tenir un metabolisme irregular de la tiroides. Aliments que la contenen: algues, peixos i mariscs.

• Calci ja que la seva dieta no inclou lactis i tenen tendència a desenvolupar artritis. Aliments que la contenen: bròcoli, sèsam, fruits secs i algues marines.

• Pal dolç o regalis: (cuidat els hipertensos) per a reduir les molèsties de les irritacions i úlceres d’estómac a causa de el seu abundant àcid gàstric.

• Algues marines: especialment l’alga negra (Fucus vesiculosus) que és rica en iode i sucre fructosa, que protegeix les parets de l'intestí. La fructosa també ajuda a controlar el pes, especialment a qui tingui disfuncions en la tiroides.

Tipus d’exercici físic per als del grup sanguini O

Li relaxa l’exercici físic intens. Les Arts marcials, el fúting, el squash o qualsevol exercici realitzat intensament.

Aliments adequats per als del grup sanguini O

• Carns: boví, anyell, carner, caça.

• Llets i derivats: mantega, mozzarella, formatge d'ovella, formatge de cabra.

• Peixos: rodaballo, arenque, bacallà, verat, salmó, sardina, lluç, llenguado.

• Pastes: pa esenio (germinat) o d'arròs o quinoa.

• Hortalisses: algues, brécol, achicoria, endívia, col verda, all, nabicol, carabassa, rave, julivert, porro, pebrot vermell, espinacs, ceba.

• Llegums: frijoles, jueva pinta, cigrons.

• Cereals: amaranto, arròs Basmati, ordi, mill, blat sarraí, quinoa.

• Fruits secs i llavors: de carabassa, nous. • Fruites i sucs: de pinya, suc de pruna, figues.

• Begudes i refrescs: mat, Te Pu erh, Te Rooibos, aigua mineral.

• Especias: pebre de cayena, curry, sal yodada, cúrcuma, mejorana, salvia.

Aliments conflictius per als del grup sanguini O

• Carns: ànec, porc.

• Peixos: pop, calamar, salmó fumat, arenque en salazón.

• Pastes: de blat o de blat de moro.

• Hortalisses: albergínia, patata, coliflor, bolets, col lombarda, alvocat, Shiitake, repollo.

• Llegums: llentilles, mongeta blanca i vermell.

• Fruites: maduixa, meló, coco, mandarina, taronja,