7 de set. 2010

DIETA BAIXA EN HC ( FACTOR IG)


He trobat un llibre, relacionat amb la dieta baixa en HC que estic seguint. Us adjunto un gràfic i una piràmide a on es veu els principis d'aquesta dieta.
També relacionat amb aquesta dieta hi ha el que s'anomena el IG, és a dir "index glucemic", això és el que determina si engreixem o aprimem. Sobre els anys 70, el Doctor David Jenkins, va començar a valorar els aliments per el seu index glucèmic. Per això va classificar fruites, verdures,xocolates, pa etc segons una escala que va del 0 al 110 i va recomanar als seus pacients menjar principalment aliments amb IG baix (per sota de 50). I va resultar que els kgs dels seus pacients van començar a marxar.
EL IG INFLUEIX A LA INSULINA
L'index glucèmic medeix la influència d'un aliment en el nivell de sucre a la sang i a la hormona de la insulina. Quant menys un aliment faci pujar el nivell de sucre, menys insulina requerirà, i menor serà el seu IG i viceversa. En el IG s'amaga una estratègia molt simple, però increiblement eficaç. La insulina és la culpable de que algunes persones diguin " però si no menjo res i m'engreixo". Aquestes persones menjen aliments amb un IG molt elevat, poc i de manera incorrecta.
L'EXCÈS D'INSULINA ENGREIXA
Si un aliment fa que el nivell de sucre puji molt i molt depressa, produeix molta insulina, i això engreixa. La insulina és la nostra principal hormona de reserva.Al mateix temps la insulina és també la hormona de la gana: com més insulina segrega l'organisme, més gana tenim.
Així menjarem i beurem segons el principi IG que es veu a la piràmide de la  foto.

5 de set. 2010

COMENÇO, una altre vegada, DIETA

El metge m'ha recomanat que em posi a dieta, tinc una lesió a l'esquena i el que menys em convé és tenir kilos de més, he decidit que faré una dieta que ja vaig fer fa temps i em va donar bons resultats, és una dieta "low carb" o sigui baixa en hidrats de carboni, a continuació us detallo com és aquesta dieta i sempre que pugui posaré receptes al meu altre bloc http://www.labonavida-carme.blogspot.com/


ALIMENTS PROHIBITS:
  1. Farina de blat: Qualsevol aliment fet amb farina (pa, pa integral, rebossats, croquetes, empanades, bunyols, xurros, pizzes, pasta italiana, arros.
  2. Sucre: Pastissería, xocolata,caramels,mel, melmelades, refrescs, gelats, cacau, batuts, sucs envasats.
  3. Alcohol
  4. Fruits Secs: Pipes, Ametlles,castanyes, xurruques, etc....
PRECAUCIÓ: (màxim 3 cops per setmana)
  1. Llegums  a plats cuinats amb elles ( cigrons, mongetes seques, llenties)
  2. Patates cuinades de qualsevol manera
  3. Llegums Verdes (pesols. fabes)
EXCEPCIONS:
  • Arros o qualsevol cereal , es pot pendre un cop a la setmana, substituint una de les tres vegades que et pots pendre llegums.
  • Pasta Italiana, es podría pendre una petita quantitat un cop a la setmana, també substituint una de les tres vegades que et pots pendre llegums, però millor evitar-ho.
CONVÉ:
  • Evitar les fruites molt dolces i madures.
  • No pendre massa fruita madura, com a molt 2 o 3 peces al dia.
  • No abusar de les begudes amb gas
  • Beure 2 litres d'aigua al dia
  • No picar entre hores
  • Si es necessita fer 4-5 menjars al dia, però no picar entre hores.
  • Realitzar alguna activitat física
S'AUTORITZA:
  • Begudes Light o cervessa sense alcohol però no habitualment
  • Sucs de fruita naturals, com a part de la fruita autoritzada.
ALIMENTS AUTORITZATS:
  1. CARN: Porc,Xai,Vadella, Pollastre, Pavo, Ànec.
  2. PEIX i MARISC: Tonyina,Salmò,Llenguado,Cloïsses, Gambes, Sèpia, Calamars
  3. OUS
  4. FORMATGES BAIXOS HC: Brie,Camembert,Gruyère,Roquefort
  5. VERDURES: Enciam, Escarola,Cogombre,Pebrots,Bolets,Espàrrecs,Mongetes Verdes,Carxofes,Esberginies,Tomàquet,Ceba, Espinacs, Carbassó,Alvocat, Bledes.
En resum heu de procurar de no menjar més de 60 grs de HC al dia. Com menys grs de HC prenem al dia , més ens aprimem.
Si algú la segueix ja em direu si us funciona.