4 de jul. 2008

ALIMENTACIO GRUP SANGUINI O

Com que la meva amiga Angeles m'ho ha demanat us detallo l'alimentació del grup sanguini O.

Punts forts del grup sanguini O

• Tub digestiu resistent

• Fort sistema immunològic

• Defenses naturals contra els infeccions.

• Sistema concebut per al metabolisme eficient i la preservació dels nutrients.

Punts dèbils del grup sanguini O

• Intolerant als noves condicions ambientals i alimentaries.

• El seu sistema immunològic pot ésser massa actiu i atacar-se a ell mateix.

• Tendència al hipotiroïdisme.

Riscs mèdics per els del grup sanguini O

• Problemes de coagulació de la sang.

• Artritis i afeccions inflamatòries.

• Baixa producció de la glàndula tiroides.

• Úlceres.

• Al·lèrgies.

Dieta aconsellable per al grup sanguini O

• Rica en proteïna animal (carn i peix).

• Fruites i verdures.

• Els llegums i els cereals, en general, no li són molt propicis. Aliments per a perdre pes els del grup sanguini O

• Evitar: blat, blat de moro i llentilles, que li alenteixen el metabolisme, mongetes, repollo i coliflor que inhibeixen la producció d’hormona tiroides.

• Ideal: algues marines, amb alt contingut d’iode que augmenta la producció de l’hormona tiroides, carn vermella, espinacs i bròcoli, que afavoreixen el seu metabolisme.

Nutrients més eficaços per a aquest del grup sanguini O

• Vitamina B: accelera els seus processos metabòlics. Aliments que la contenen: fruits secs, carn, fruita i peix.

• Vitamina K: que ajuda a la coagulació de la sang en hemorràgies. Aliments que la contenen: verdures de fulla, fetge i especialment les llavors d’alfals.

• Iode: per a produir augment de l’hormona tiroïdal ja que sol tenir un metabolisme irregular de la tiroides. Aliments que la contenen: algues, peixos i mariscs.

• Calci ja que la seva dieta no inclou lactis i tenen tendència a desenvolupar artritis. Aliments que la contenen: bròcoli, sèsam, fruits secs i algues marines.

• Pal dolç o regalis: (cuidat els hipertensos) per a reduir les molèsties de les irritacions i úlceres d’estómac a causa de el seu abundant àcid gàstric.

• Algues marines: especialment l’alga negra (Fucus vesiculosus) que és rica en iode i sucre fructosa, que protegeix les parets de l'intestí. La fructosa també ajuda a controlar el pes, especialment a qui tingui disfuncions en la tiroides.

Tipus d’exercici físic per als del grup sanguini O

Li relaxa l’exercici físic intens. Les Arts marcials, el fúting, el squash o qualsevol exercici realitzat intensament.

Aliments adequats per als del grup sanguini O

• Carns: boví, anyell, carner, caça.

• Llets i derivats: mantega, mozzarella, formatge d'ovella, formatge de cabra.

• Peixos: rodaballo, arenque, bacallà, verat, salmó, sardina, lluç, llenguado.

• Pastes: pa esenio (germinat) o d'arròs o quinoa.

• Hortalisses: algues, brécol, achicoria, endívia, col verda, all, nabicol, carabassa, rave, julivert, porro, pebrot vermell, espinacs, ceba.

• Llegums: frijoles, jueva pinta, cigrons.

• Cereals: amaranto, arròs Basmati, ordi, mill, blat sarraí, quinoa.

• Fruits secs i llavors: de carabassa, nous. • Fruites i sucs: de pinya, suc de pruna, figues.

• Begudes i refrescs: mat, Te Pu erh, Te Rooibos, aigua mineral.

• Especias: pebre de cayena, curry, sal yodada, cúrcuma, mejorana, salvia.

Aliments conflictius per als del grup sanguini O

• Carns: ànec, porc.

• Peixos: pop, calamar, salmó fumat, arenque en salazón.

• Pastes: de blat o de blat de moro.

• Hortalisses: albergínia, patata, coliflor, bolets, col lombarda, alvocat, Shiitake, repollo.

• Llegums: llentilles, mongeta blanca i vermell.

• Fruites: maduixa, meló, coco, mandarina, taronja,

8 de juny 2008

ALIMENTACIÓ GRUP SANGUINI A

Com ja us he comentat intento seguir la dieta segons el meu tipus de grup sanguini, la meva mare que també te un bloc "minuevavida-mrosa@blogspot.com", també la segueix al seu bloc també podeu veure menús i receptes, us adjunto un escrit relacionat amb el grup sanguini A.


Punts forts del grup sanguini S’adapta bé als canvis ambientals i alimentaris. Té capacitat per utilitzar el millor que la naturalesa té per oferir.

Punts febles del grup sanguini A
Tub digestiu sensible. El seu sistema immune no és gaire fort i hi ha una major tendència a infeccions.

Riscs mèdics per a les persones del grup sanguini
A

Risc d’afeccions cardíaques, sobretot en persones que tinguin antecedents familiars, per la qual cosa haurien de cuidar la seva dieta, evitant en la mesura possible les carns vermelles i els greixos saturats que li costa processar al tub digestiu d’aquest grup sanguini.

Major risc de Càncer que altres grups, a causa de la debilitat del seu sistema immune, que té més dificultat per reconèixer els seus adversaris.
Anèmia perniciosa, resultat d’una deficiència de la vitamina B12, que al grup sanguini A li costa assimilar, no per la seva alimentació vegetariana si no perquè per metabolitzar-la necessita alts nivells d’àcid gàstric i la presència del factor intrínsec, ambdues coses deficients en el grup sanguini A.
Trastorns hepàtics i vesiculars, causats per al·lèrgies, trastorns metabòlics o infeccions, punts febles d’aquest grup sanguini

Dieta aconsellable per als del grup sanguini A
El seu estómac tendeix a tenir baixos nivells d’àcids gàstrics amb el qual digereix les carns i peixos amb major dificultat. La tendència ideal és una dieta vegetariana o amb poca proteïna animal. Llegums, cereals, tofu, verdures, fruites, alguna cosa de peix.

Aliments per a perdre pes els del grup sanguini A
Evitar: la carn, els lactis, blat i mongetes blanques.
. Ideal: soja, pinya, verdures, olis vegetals.

Nutrients més eficaços per als del grup sanguini A
. Vitamina B 12: aquest nutrient es troba bàsicament a les proteïnes animals. A més, a les persones d’aquest grup sanguini els resulta més difícil assimilar aquesta vitamina. La salsa de soja, el miso i el Tempeh són aliments rics B12.
. Vitamina C: ajudarà les persones d’aquest grup sanguini a prevenir alguns tipus de càncer. S’ha de prendre, però sense excedir-se. Alguns aliments que contenen Vitamina C són la llimona, el brócoli, la pinya, les maduixes i l’aranja.
. Vitamina E: com a protectora contra el càncer i les afeccions cardíaques, debilitats del grup A. Aliments rics en vitamina E són el cacauet, les farines integrals i els vegetals de fullfulla verd.
. Marjoleto o Arç Blanc: aquesta herba és un gran tònic cardiovascular, augmentant l’elasticitat de les artèries i enfortint el múscul cardíac mentre disminueix la pressió arterial.
. Echinacea: per millorar la immunitat i prevenir infeccions comunes (refredats, grips...).
. Quercitina: antioxidant molt eficaç que pot ajudar en la prevenció del càncer. Es troba en els vegetals, especialment en les cebes grogues.
. Card Mariano: igual com la quercitrina, també és un antioxidant molt eficaç.

Exercici físic per als del grup sanguini A
Les persones del grup sanguini A, en general, necessiten relaxar-se amb algun exercici suau com el Ioga i el Tai Chi. La tranquil·litat els ajuda a recarregar les piles. Recordem que això que sembla tan evident no ho és, per exemple en el cas del grup sanguini O

Aliments adequats per als del grup sanguini A
. Carns: millor cap. Pollastre i gall dindi.
. Llets i derivats: formatge de soja i llet de soja, formatge i llet de cabra, formatge d’ovella, quefir.
. Peixos: bacallà, verat, carpa, daurat, salmó, sardina, truita.
. Pastes: pa esenio, pa de farina de soja, coquesmastegots d'arròs.
. Hortalisses: bledes, all, carxofa, brócoli, ceba, escarola, espinacs, porros, pastanagues, carbassons, algues, coliflor, enciam, raves.
. Llegums: llenties, fesols, faves.
. Cereals: amarant i blat sarraí, arròs i mill.
. Fruits secs i llavors: llavors de carbassa, gira-sol, ametlles, nous, cacauets.
. Fruites i sucs: maduixes, prunes, pinya, pruna, figues, llimona, aranja i raïm.
. Begudes i refrescs: mati, Té Pu erh, Té Rooibos, aigua mineral.
. Espècies: all, gingebre, melassa, miso, salsa de soja.

Aliments conflictius per als del grup sanguini A
. Carns: ànec, porc, boví, conill, cansalada, vedella.
. Peixos: pop, calamar, salmó fumat, areng en salaó, lluç, areng, anxova, llenguado, llagosta, musclos.
. Pastes: de blat o de blat de moro.
. Hortalisses: pebrots, tomàquets, patates, Shiitake, col de cabdell.
. Fruites: plàtan, coco, mànec, meló, taronja, papaia, mandarina.
. Lactis: llet sencera, formatges Camembert, Edamer, Emmental, Gouda, Mató, Parmesà, Burgos.
. Cereals: blat i els seus derivats (sèmoles, farines, pastes...), crispetes de blat de moro, flocs de civada.
. Espècies: vinagre de sidra i balsàmic, tàperes, nou moscada, pebre blanc i negre, vainilla, canyella.
. Begudes i refrescs: cafè, te negre, cuescoles i refrescs artificials.

29 de maig 2008

ESTAR BÉ AMB UN MATEIX

Et sents culpable quan t'enfades? T'avergonyeixes dels teus sentiments? T'atormentes quan t'has equivocat o has fet alguna pifia? Et sents culpable si atens les teves necessitats abans que le de les altres? Amb les indicacions que us donaré a continuació us ajudarà a superar les idees errònies que us impedeixen viure completament.
  1. Confia en tu mateix. Tu saps el que vols i el que necessites.
  2. Comença per tu. No pots ser res per a ningú si no tens cura de tu mateix.
  3. Permet que es coneguin els teus sentiments. Son importants.
  4. Expressa les teves opinions. És bó que et sentis parlar.
  5. Valora el teu pensament. Ho fas bé.
  6. Pren-te el temps i l'espai que necessitis, encara que hi hagi persones que vulguin alguna cosa de tu.
  7. Quan necessitis alguna cosa, no et deixis dissuadir. Tot i que no puguis obtindre-ho, és bó sentir necessitats.
  8. Quan tinguis por, diga-li a algú. Aïllar-te quan estàs espantat empitjora la situació.
  9. Quan tinguis ganes d'escapar, no temis sentir por. Pensa en el que tems que passi i decideix el que convé fer.
  10. Quan et trobis amb el rostre afligit de l'altre, respira. No ets responsable de que els altres siguin feliços.
  11. Quan algú et rebutja, generalment el motiu està en ell, no en tú. Demana-li a algún altre el que necessitis.
  12. Quan sentis preocupació per alguna cosa, pensa que t'has avançat cap al futur, cap allò que t'espanta i el teu cos ha desencadenat l'energia per afrontar-lo. Torna al present.
  13. Quan algú et cridi, relaxa't en el teu seient o recolza els teus peus fermament al terra i aguanta el ritme de la teva respiració. Oblida que son crits i pensa en el missatge que està intentant transmetre-t.
  14. Quan necessitis amor, busca'l. Hi ha gent que t'estima.
  15. Quan tinguis presa, pren-te les coses amb calma. Frena deliberadament el ritme de la teva respiració, del teu discurs i dels teus moviments.
  16. Si tens ganes de plorar i no et trobes en el lloc propici, assumeix el teu dolor i promet-te a tu mateix un bon alleujament en un altre moment. Acompleix la teva promesa.
  17. Quan algú et fa algun mal, mostra-li obertament la teva irritació i el teu dolor.
  18. Quan et facin un regal, dóna les gràcies. És tot el que has de fer. Un regal no és cap obligació.
  19. Quan algú et demostri amor, accepta'l senzillament i alegra't. L'amor no és cap obligació. No necessites recompensar.
  20. Si algun d'aquets consells et sembla equivocat, parla d'això amb algú. Després escriu-lo a la teva manera perquè pugui servir-te.

26 de maig 2008

COMUNIÓ OT




Ahir Diumenge, amb molta pluja i molta il.lusió vem celebrar la comunió de l'Ot. Us mostro algunes fotogràfies , va ser una diada agradable, des d'aqui voldría agraïr a tots, les mostres d'afecte que veu mostrar i l'Ot també us vol agraïr els regals que li veu fer tots, li agraden molt.

Aprofito per a posar una reflexió que he trobat a un llibre que tinc que és diu "dia a dia con los ángeles", amb un divertit joc de cartes t'ajuda a reflexionar sobre aspectes de la vida, a mi avui m'ha sortit la carta de l'HUMOR. Ho copio exactament com surt al llibre, ho faig en castellà, aqui queda per si vosaltres també voleu reflexionar.


"Si te pones delante de un espejo y no puedes sonreír dulcemente, aceptándote tal cual eres, amando tus imperfecciones y respetando tu forma exterior humana, difícilmente podrás reírte de ti mismo. Empieza hoy tus ejercicios delante del espejo y acéptate así podrás sonreír más a menudo. Recuerda: empieza siempre contigo mismo, no te rías de nadie si no sabes reírte de ti mismo" cuando consigues sonreír de ti mismo en cualquier ocasión, los problemas o dificultades dejan de ser trascendentales y todo se vuelve más ligero, más llevadero.

28 d’abr. 2008

ELS MEUS COMPANYS





Us presento alguns dels meus companys de feina, sense ells no podría anar a treballar cada dia...tenir uns bons companys i un bon ambient a la feina és bàsic, sense això i un bon sou, evidentment no podríem suportar la pressió i el ritme que ens marquen els nostres caps.

Petons

NEW YORK , NEW YORK



L'any passat vem anar de vacances a New York, també vem visitar Washington, us mostro algunes de les moltes fotos que vem fer.
El viatge va ser fantàstic. Vem anar amb SWISS AIR, sortin de Barcelona cap a Geneve, i d'allà cap a New York. Amb aquesta companyia hi vem anar molt bé, l'unic problema és que no parlen català/espanyol i si no entens l'anglès o francés et costa una mica entendrel´s, això també és un problema quan et donen els papers d'inmigració per entrar als Estats Units, ja que estan en Francés i Anglès , però vaja tret d'això vem anar molt bé, vem sortir puntuals i la tripulació és molt amable i atenta.
Com que anavem amb els nens, vem optar per anar a un apartament que vem llogar enlloc d'anar d'hotel. L'apartament està Brooklyn , el vem llogar per referencies d'uns familiars nostres que ja hi van anar i van quedar encantats , ho vem fer per la web http://www.nyhabitat.com/sp/ , busqueu al barri que ja he esmentat anteriorment i localitzeu el que està Wyckoff Street.
Bé, per avui ja ni ha prou, ho seguiré dient més coses....ben aviat

Petons

PRESENTACIÓ I MOTIU D'AQUEST BLOC

Aquest nou bloc és una continuació del meu altre bloc "LA BONA VIDA" , http://labonavida-carme.blogspot.com/,
a on hi poso receptes de cuina, aquest segon bloc, el dedicaré a viatges, gastronomia , sortides familiars, aficions, pensaments etc..., així l'altre serà exclusivament de receptes de cuina.