21 de nov. 2010

VIATJAR ALLÀ A ON NEIX EL VI EUROPEU

Us exposo 4 llocs excel.lents per a gaudir del vi  i del paisatge sense sortir d'Europa:






VIENA ( AUSTRIA)
  • La capital de la música és a mes un punt de partida per a conéixer la gran producció de vins blancs i dolços  d'aquest pais. Només volar a Viena costa uns 150 € anar i tornar. Una vegada allà pots anar a les bodegues i vinyes de Burgenland, una de les terres del vi més conegudes i famoses d'Austria a 50 km de la capital.  Més informació de Burgenland a: http://www.austria.info/es/principales-capitales/-1153565.html
DUBROVNIK (CROACIA)
  • Tot i que és famosa per les seves platges, la tradició vinicola d'aquest pais és enorme. Et proposo anar a la península de Peljesac, que dona un dels millors vins del món , el Dingac. Més informació a http://www.peljesactravel.com/
TOSCANA (ITALIA)
  • Si vols conéixer la Toscana regió plena d'art, reserves naturals i vins com el Chianti ho pots fer des de la Casa Mazzoni, un hotel rural regentat per una canària i un italià a les montanyes de Maremma. Hi ha ofertes amb vols, cates de vins i plans per els caps de setmana. Més informació a: http://www.casamazzoni.it/
ANDORRA 
  • Prepara els teus sentits i escapa't un cap de setmana a gaudir de tot el que et pot oferir Andorra en pocs kilometres. La seva ruta del vi està plena de sorpreses. Pots conéixer la varietat Gewürztraminer, provar maravelles de tot el món a la vinoteca Pere Soley i de passada gaudir de les seves pistes d'esquí. Més informació a : http://www.andorra.ad/es-ES/Paginas/default.aspx

7 de set. 2010

DIETA BAIXA EN HC ( FACTOR IG)


He trobat un llibre, relacionat amb la dieta baixa en HC que estic seguint. Us adjunto un gràfic i una piràmide a on es veu els principis d'aquesta dieta.
També relacionat amb aquesta dieta hi ha el que s'anomena el IG, és a dir "index glucemic", això és el que determina si engreixem o aprimem. Sobre els anys 70, el Doctor David Jenkins, va començar a valorar els aliments per el seu index glucèmic. Per això va classificar fruites, verdures,xocolates, pa etc segons una escala que va del 0 al 110 i va recomanar als seus pacients menjar principalment aliments amb IG baix (per sota de 50). I va resultar que els kgs dels seus pacients van començar a marxar.
EL IG INFLUEIX A LA INSULINA
L'index glucèmic medeix la influència d'un aliment en el nivell de sucre a la sang i a la hormona de la insulina. Quant menys un aliment faci pujar el nivell de sucre, menys insulina requerirà, i menor serà el seu IG i viceversa. En el IG s'amaga una estratègia molt simple, però increiblement eficaç. La insulina és la culpable de que algunes persones diguin " però si no menjo res i m'engreixo". Aquestes persones menjen aliments amb un IG molt elevat, poc i de manera incorrecta.
L'EXCÈS D'INSULINA ENGREIXA
Si un aliment fa que el nivell de sucre puji molt i molt depressa, produeix molta insulina, i això engreixa. La insulina és la nostra principal hormona de reserva.Al mateix temps la insulina és també la hormona de la gana: com més insulina segrega l'organisme, més gana tenim.
Així menjarem i beurem segons el principi IG que es veu a la piràmide de la  foto.

5 de set. 2010

COMENÇO, una altre vegada, DIETA

El metge m'ha recomanat que em posi a dieta, tinc una lesió a l'esquena i el que menys em convé és tenir kilos de més, he decidit que faré una dieta que ja vaig fer fa temps i em va donar bons resultats, és una dieta "low carb" o sigui baixa en hidrats de carboni, a continuació us detallo com és aquesta dieta i sempre que pugui posaré receptes al meu altre bloc http://www.labonavida-carme.blogspot.com/


ALIMENTS PROHIBITS:
  1. Farina de blat: Qualsevol aliment fet amb farina (pa, pa integral, rebossats, croquetes, empanades, bunyols, xurros, pizzes, pasta italiana, arros.
  2. Sucre: Pastissería, xocolata,caramels,mel, melmelades, refrescs, gelats, cacau, batuts, sucs envasats.
  3. Alcohol
  4. Fruits Secs: Pipes, Ametlles,castanyes, xurruques, etc....
PRECAUCIÓ: (màxim 3 cops per setmana)
  1. Llegums  a plats cuinats amb elles ( cigrons, mongetes seques, llenties)
  2. Patates cuinades de qualsevol manera
  3. Llegums Verdes (pesols. fabes)
EXCEPCIONS:
  • Arros o qualsevol cereal , es pot pendre un cop a la setmana, substituint una de les tres vegades que et pots pendre llegums.
  • Pasta Italiana, es podría pendre una petita quantitat un cop a la setmana, també substituint una de les tres vegades que et pots pendre llegums, però millor evitar-ho.
CONVÉ:
  • Evitar les fruites molt dolces i madures.
  • No pendre massa fruita madura, com a molt 2 o 3 peces al dia.
  • No abusar de les begudes amb gas
  • Beure 2 litres d'aigua al dia
  • No picar entre hores
  • Si es necessita fer 4-5 menjars al dia, però no picar entre hores.
  • Realitzar alguna activitat física
S'AUTORITZA:
  • Begudes Light o cervessa sense alcohol però no habitualment
  • Sucs de fruita naturals, com a part de la fruita autoritzada.
ALIMENTS AUTORITZATS:
  1. CARN: Porc,Xai,Vadella, Pollastre, Pavo, Ànec.
  2. PEIX i MARISC: Tonyina,Salmò,Llenguado,Cloïsses, Gambes, Sèpia, Calamars
  3. OUS
  4. FORMATGES BAIXOS HC: Brie,Camembert,Gruyère,Roquefort
  5. VERDURES: Enciam, Escarola,Cogombre,Pebrots,Bolets,Espàrrecs,Mongetes Verdes,Carxofes,Esberginies,Tomàquet,Ceba, Espinacs, Carbassó,Alvocat, Bledes.
En resum heu de procurar de no menjar més de 60 grs de HC al dia. Com menys grs de HC prenem al dia , més ens aprimem.
Si algú la segueix ja em direu si us funciona.


25 d’abr. 2010

Sulawesi ( Illes Celébes)


L'arxipèlag de Sulawessi amaga entre els seus esculls de coral espècies màrines úniques. com els peixos escorpí, pallasso o els cavallets de mar pigmeus.
Està format per quatre penínsules travessades per l'equador, aquest arxipèlag conegut antigament com les Illes Celébes, gaudeix d'un clima humit i càlid. D'origen volcànic i caràcter muntayós, està cobert de boscos i compta amb un elevat nombre d'esculls de coral que enclouen gran diversitat de peixos. A l'estret de Lembeh, a la punta septentrional de Sulawesi, es troba una de les zones més riques en espècies marines rares, com el cavallet de mar pigmeu, el nudibranqui, el peix pallaso o el peix d'agulla fantasma de les prades.

Adreçes d'interes:
http://www.viaje-sulawesi.com/
http://www.sulawesiadventures.com/es.html
http://www.tempsdoci.com/aMida/destins/sulawesi_es.htm